از همــــــــــه جـــــــــــا
علمی - آموزشی
نگارش در تاريخ چهار شنبه 24 اسفند 1390برچسب:مرسدس بنز, توسط سروش منتظری

صد و بیست و پنج سال با مرسدس بنز

در ۲۹ ژانویه ۱۸۸۶، کارل بنز سه چرخه‌ای را که با موتور گازسوز حرکت می‌کرد به شماره ۳۷۴۳۵ در دفتر ثبت اختراعات شهر برلین ثبت کرد. همزمان کمتر از صد کیلومتر دورتر، گوتلیب دایلمر در حال ساخت اولین ماشین چهار چرخ دنیا بود. منتقدان در ابتدا آینده‌ای برای ایده کالسکه بدون اسب متصور نبودند، اما نوآوری این دو نفر سنگ بنای تولید محصولی را بنا گذاشت که امروز تصور زندگی بدون آن مشکل است.

۱۲۵ سال از آن تاریخ می‌گذرد و همچنان نام مرسدس بنز در صدر خودروسازان جهان است. از سال ۱۹۴۵ تاکنون، سی میلیون دستگاه بنز ساخته شده است. بعضی از این ماشین‌ها، فراتر از یک وسیله نقلیه بوده‌اند و نه تنها با‌گذشت زمان به فراموشی سپرده نشدند، بلکه جلوه بیشتری گرفتند و به نمادی برای این صنعت تبدیل شدند. سایت خودرو به این بهانه، با مروری بر تاریخ مرسدس بنز، نگاهی دارد به مدل‌های تاریخ ساز این شرکت از ابتدا تاکنون. 




شاید مهم‌تر از سه چرخه گازسوز بنز، مدل ولو Velo (عکس بالا) بود که در سال ۱۸۹۲ ساخته شد. ولو اولین ماشین تولید انبوه جهان بود. کارل بنز این ماشین را سبک و محکم ساخت و هدفش آن بود که با قیمتی مناسب تعداد بیشتری را صاحب کالسکه بدون اسب خود کند. او به هدفش رسید و ۱۲۰۰ دستگاه از این مدل را فروخت. با این موفقیت بنز در آستانه قرن بیستم جایگاهش را به عنوان یک خودروساز بزرگ تثبیت کرد. شاید اگر این مدل تا این حد موفق نبود، اکنون در بین تولید کنندگان خودرو نامی از بنز دیده نمی شد.


ادامه مطلب...

شركت بنز با استفاده از تكنولوژي استتار نوري اولين ماشين نامریي را توليد نموده است


 


ادامه مطلب...

از یخچال اینترنتی تا سینمای جیبی

بزرگترین سازندگان دستگاههای الکترونیکی و مهمترین کارشناسان گجتها در نمایشگاه سبیت 2012 گردهم آمده اند تا تازه ترین دستاوردهای خود را در عرصه تجهیزات و ابزارهای رایانه ای و الکترونیکی به نمایش بگذارند.

به گزارش سه نسل، CeBit بزرگترین نمایشگاه بین المللی رایانه است که همه ساله صدها هزار بازدیدکننده را از سراسر دنیا به هانوفر آلمان جذب می کند.

سبیت 2012 که 6 مارس آغاز شد و امروز شنبه 10 مارس به کار خود پایان می دهد شاهد دستاوردهای نوینی از دنیای فناوری اطلاعات، تجهیزات رایانه ای و گجتها است که در ادامه به معرفی جذاب ترین آنها می پردازیم:

صفحه کلید رایانه ای ایسوس (Asus Keyboard PC) - نام این گجت گویای ماهیت آن است. این محصول، یک صفحه کلید مجهز به رایانه است که با یک نمایشگر لمسی کوچک 5 اینچی کامل می شود و امکان کار در زمان حرکت را فراهم می کند.

http://www.mehrnews.com/mehr_media/image/2012/03/768070_orig.jpg


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ یک شنبه 14 اسفند 1390برچسب:مرد,خواب,چهره,شب,جهان, توسط سروش منتظری

این مرد بارها به خوابتان آمده است

هرشب در سرتاسر جهان، هزاران نفر این چهره را در خواب می بینند



شاید در ابتدا کمی‌ عجیب به نظر برسد، اما اگر شما یا یکی از نزدیکان‌تان چهره این مرد را در خواب دیده باشید، شما هم جزء هزاران نفری هستید که در سرتاسر جهان از ایران گرفته تا آمریکا و... این مرد را در رویاهایشان مشاهده کرده‌اند!

این ماجرا آنقدر جالب و همه گیر بود که حتی سایتی هم با عنوان این مرد راه اندازی شد و تمام افرادی که تجربه دیدن این فرد را داشته‌اند به بحث و اظهار نظر درمورد خواب و رویاهایشان در مورد این آقای مرموز پرداخته اند.


ادامه مطلب...

شگفت انگیزترین شهر زیرزمینی زرتشتیان

درینکویو شهر زیرزمینی زرتشتیان شگفت انگیز ترین کشف تاریخ آیین زرتشت مقصد توریستی جدید ترکیه

کاپادوکیه  Kapadoukia یا نام قدیمی و پارسی این سرزمین  کاپادوسیه  Cappadocia به معنای سرزمین اسبهای زیبا ,بخش باستانی و پهناوری است که امروز در ترکیه مرکزی قرار گرفته و به دلیل ارزش های تاریخی و باستانی ,توریستی ترین بخش استان نوشهیر؛ ترکیه کنونی را در بر می گیرد. بازمانده های آتشفشان ونزدیکی آن با سواحل جنوبی دریای سیاه منظره عجیب و شگفت آوری به وجود آورده ,این محوطۀ باستانی از سال 1985 از طرف یونسکو جزو میراث فرهنگی جهان شناخته و ثبت شده.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ سه شنبه 9 اسفند 1390برچسب:ولگرد,رماتيسم,کشیش,پاپ اعظم, توسط سروش منتظری

مرد ولگرد و رماتيسم

کشیشی در اتوبوس نشسته بود که یک ولگرد مست و لایعقل سوار شد و کنار او نشست. مردک روزنامه ای باز کرد و مشغول خواندن شد و بعد از مدتی از کشیش پرسید: پدر روحانی روماتیسم از چی ایجاد میشود؟
کشیش هم موعظه را شروع کرد و گفت روماتیسم حاصل مستی و میگساری و بی بند و باری و روابط جنسی نا مشروع است. مردک با حالت منفعل  دوباره سرش گرم روزنامه خودش شد. بعد کشیش از او پرسید: تو حالا چند وقت است که روماتیسم داری؟ مردک گفت: من روماتیسم ندارم اینجا نوشته است پاپ اعظم دچار روماتیسم بدی است.

نگارش در تاريخ یک شنبه 7 اسفند 1390برچسب:داستان کوتاه,کلاه فروشی,جنگل,میمون,پیرمرد, توسط سروش منتظری

داستانهای کوتاه و جذاب

کلاه فروشی روزی از جنگلی می گذشت. تصمیم گرفت زیر درخت مدتی استراحت کند. لذا کلاه ها را کنار گذاشت و خوابید. وقتی بیدار شد متوجه شد که کلاه ها نیست . بالای سرش را نگاه کرد . تعدادی میمون را دید که کلاه ها را برداشته اند فکر کرد که چگونه کلاه ها را پس بگیرد. در حال فکر کردن سرش را خاراند و دید که میمون ها همین کار را کردند. او کلاه را ازسرش برداشت و دید که میمون ها هم از او تقلید کردند. به فکرش رسید... که کلاه خود را روی زمین پرت کند. لذا این کار را کرد. میمونها هم کلاهها را بطرف زمین پرت کردند. او همه کلاه ها را جمع کرد و روانه شهر شد.

http://www.everythingblog.net/wp-content/uploads/2011/09/Monkey.jpg

سالهای بعد نوه او هم کلاه فروش شد. پدر بزرگ این داستان را برای نوه اش تعریف کرد و تاکید کرد که اگر چنین وضعی برایش پیش آمد چگونه برخورد کند. یک روز که او از همان جنگل گذشت در زیر درختی استراحت کرد و همان قضیه برایش اتفاق افتاد او شروع به خاراندن سرش کرد. میمون ها هم همان کار را کردند. او کلاهش را برداشت ,میمون ها هم این کار را کردند. نهایتا کلاهش را بر روی زمین انداخت. ولی میمون ها این کار را نکردند. یکی از میمون ها از درخت پایین آمد و کلاه را از روی زمین برداشت و در گوشی محکمی به او زد و گفت : فکر می کنی فقط تو پدر بزرگ داری.


http://cghub.com/files/Image/124001-125000/124713/921_max.jpg

یک پیرمرد بازنشسته خانه ی جدیدی در نزدیکی یک دبیرستان خرید. یکی دو هفته ی اول همه چیز به خوبی و خوشی گذشت تا این که مدرسه ها باز شد. در اولین روز مدرسه پس از تعطیلی کلاس ها 3 تا پسر بچه در خیابان راه افتادند و در حالی که بلند بلند با هم حرف می زدند هر چیزی که در خیابان افتاده بود شوت می کردند و سروصدای عجیبی به راه انداختند. این کار هر روز تکرار می شد و آسایش پیرمرد مختل شده بود. این بود که پیرمرد تصمیم گرفت کاری بکند. روز بعد که مدرسه تعطیل شد دنبال بچه ها رفت و آنها را صدا کرد و به آنها گفت : بچه ها! شما خیلی بامزه هستید از این که می بینم اینقدر بانشاط هستید خوشحالم من هم که به سن شما بودم همین کار را می کردم. حالا می خواهم لطفی در حق من بکنید من روزی 1000 تومن به شما می دهم که بیایید اینجا و همین کار را بکنید بچه ها خوشحال شدند و به کارشان ادامه دادند. تا آن که چند روز بعد پیرمرد به آنها گفت: ببینید بچه ها متاسفانه در محاسبه حقوق بازنشستگی من اشتباه شده و من نمی توانم روزی 100 تومن بیشتر بهتون بدم. از نظر شما اشکالی نداره؟
بچه ها با تعجب و ناراحتی گفتند: صد تومن!؟ اگه فکر می کنی به خاطر 100 تومن حاضریم این همه بطری و نوشابه و چیزهای دیگر را شوت کنیم کور خوندی ما نیستیم!

از آن پس پیرمرد با آرامش در خانه جدیدش به زندگی ادامه داد.

دیدنی های زیبای برزیل

جمهوری فدراتیو برزیل بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین کشور آمریکای جنوبی است. پایتخت آن برازیلیا و زبان رسمی آن پرتغالی است.



برزیل که منطقه وسیعی را بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس در بر می‌گیرد، شرقی‌ترین کشور قاره آمریکاست و با کشورهای اروگوئه، آرژانتین، پاراگوئه، بولیوی، پرو، کلمبیا، ونزوئلا، گویان، سورینام و گویان فرانسه هم‌مرز است. در حقیقت، برزیل به جز اکوادور و شیلی با تمامی دیگر کشورهای آمریکای جنوبی مرز مشترک دارد.



برزیل دارای زمین‌های کشاورزی وسیع و جنگل‌های استوایی است. و با داشتن منابع طبیعی گسترده و نیروی کاری غنی قدرتمندترین اقتصاد آمریکای جنوبی است.

ارتفاع بیشتر مناطق برزیل بین ۲۰۰ تا ۸۰۰ متر است. مناطق مرتفع اصلی بیشتر در قسمت جنوبی کشور قرار دارند و کلا بخش جنوبی کشور ناهموارتر است. از دیگر ویژگی‌های جغرافیایی برزیل وجود رود آمازون در این کشور است که بزرگترین و پر آب‌ترین رود دنیا و دومین رود طویل جهان است. این رود به اقیانوس اطلس میریزد.

برزیل مستعمره پرتغال بود و این کشور تنها کشور قاره آمریکاست که مردم آن به زبان پرتغالی سخن می‌گویند. برزیل کشوری چندملتی است و جمعیت آن متشکل از نژادهای اروپایی، سرخ‌پوستان آمریکا، آفریقائیان و نیز آسیائیان است. مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای رم است.


تنوع آب و هوایی زیادی در برزیل وجود دارد اما بخش بزرگی از آن گرمسیری است و پوشیده از جنگلهای بارانی آمازون که در حوضه آب ریز رود آمازون بوجود آمده‌اند.با این حال برزیل دارای پنج آب و هواست که عبارتند از گرمسیری در مرکز، کوهستانی، نیمه خشک در شمال شرقی، استوایی در شمال و معتدل در جنوب. آب و هوای استوایی به صورت بسیار بارز در شمال این کشور دیده می‌شود این مناطق به صورت واقعی فصل خشک نداند و در واقع فصل خشک آنجا تنها کمتر از فصل بارانی بارش دارد اما آن میزان بارش هم قابل توجه‌است.


ادامه مطلب...

پرخرج ترین فاجعه های طبیعی دنیا!


هیچ چیزی در مقابل نیروی طبیعت توان ایستادگی ندارد. نیروی طبیعت می تواند میلیون ها بار قوی تر از بمب ها و مواد منفجره ای باشد که بشر امروز به آنها دست یافته است. در این مطلب با ۱3 مورد از پرخرج ترین فجایع طبیعی دنیا که بیشترین خسارت های مالی را موجب شده اند، آشنا می شوید. 

زلزله و سونامی در شمال شرق ژاپن، سال 2011
خسارت مالی : 180 میلیارد دلار



طبق برآوردهای انجام شده زلزله 9 زیشتری و سونامی که در ۱۱ مارس ۲۰۱۱ در شمال شرق کشور ژاپن اتفاق افتاد بیش از ۱8۰ میلیارد دلار خسارت بر جای گذاشت. علاوه بر این اثرات انفجار اتمی نیروگاه های هسته ای فوکوشیما را باید به صدمات این فاجعه اضافه کرد. این فاجعه ۱۵۸۳۹ نفر کشته، ۳۶۴۲ نفر مفقود و ۵۹۵۰ نفر زخمی را به مردم ژاپن تحمیل کرد.



ادامه مطلب...

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 687
بازدید ماه : 758
بازدید کل : 31815
تعداد مطالب : 65
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

Instagram