از همــــــــــه جـــــــــــا
علمی - آموزشی
نگارش در تاريخ جمعه 22 مهر 1390برچسب:حیوانات,عجیب الخلقه,كمیاب, توسط سروش منتظری

حیوانات عجیب الخلقه كمیاب



لاك پشت ماتا ماتا
این لاك پشت ابتدا در داخل شهر در كنار رودخانه ها و نهرهایی كه دارای آب تازه با جریان ملایم هستند دیده شده است. بدن غول پیكر همراه با لاك نرم این حیوان می‌تواند در طول به رشد 6 فوت (حدود 2 متر) و در وزن به بیشتر از 100 پوند (حدود 50 كیلوگرم) برسد.
ماتاماتا در كنار نهرهایی با آبهای تیره و آرام، بركه های راكد، مرداب ها، باتلاق ها در قسمتهای شمالی بولیوی، شرق پرو، اكوادور، شرق كلمبیا، ونزوئلا، گینه، و بخشهای شمالی و مركزی برزیل زندگی می‌كند. ماتاماتا از انواع حیوانات آبزی به شمار می‌آید، اما ترجیح می‌دهد در آبهای كم عمق زندگی كند تا راحت بتواند برای نفس كشیدن به سطح آب بیاید.


ادامه مطلب...
نگارش در تاريخ شنبه 2 مهر 1390برچسب:کوه,آتش, توسط سروش منتظری

 

در جاده رامهرمز به سمت رود زرد و در مسير خيجه و ماماتين بعد از روستاي گنبد لران، كوهي آتشين وجود دارد كه از گذشته‌هاي دور تا كنون شبانه روز مي‌سوخته است، مردم محلي به اين كوه «تشكوه» مي‌گويند.

 تشكوه در شرق شهرستان رامهرمز در فاصله ۶ كيلومتري روستاي ماماتين در جاده رامهرمز ــ ابوالفارس واقع شده است. به گفته كارشناسان زمين شناسي دليل شعله ور شدن آتش كوه گوگرد موجود در زمين و متصاعد شدن گاز طبيعي از عمق زمين به سطح است. گازهاي هيدركربوري از لايه‌هاي مختلف زمين عبور مي‌كنند و از هر درز و شكافي در سطح زمين به بيرون شعله ور مي‌شوند به طوري كه در شب نور سوختن اين گاز بيشتر ديده مي‌شود.

70130 771 عكس هايي شگفت انگيز از رامهرمز
 


ادامه مطلب...

<-PollName->

<-PollItems->

آمار وب سایت:
 

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 65
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1

Instagram